Author Topic: DTM EXPERIENCE Demo link and Video  (Read 1205 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Paulo Honorato

• Team Manager
  • Lenda
  • Liked: 916
    • View Profile
    • Heróis Como Nós
  • Simulation Hardware: Teclado e Rato
DTM EXPERIENCE Demo link and Video
« on: October 18, 2013, 00: 08 »

A few months ago it became clear that besides RaceRoom Racing Experience Simbin was working on a title or add on called DTM Experience.

A demo link and video of the upcoming DTM Experience game have been uploaded to youtube.
However, at this time the server requires a login and password. Stated on the official DTM webpage, it appears that the info and the DTM Experience Demo will be available tomorrow.

Demo download : http://DTM-EXPERIENCE.com

Offline Tiago Fortuna

• Lenda
  • Liked: 410
    • View Profile
  • Simulation Hardware: CSWv2, CSPv3, CSS SQ, i5 4670K, 16GB 2400 CL10, GTX1080 6GB, 3xLG 23"/Vive
Re: DTM EXPERIENCE Demo link and Video
« Reply #1 on: October 18, 2013, 00: 59 »
Ui... ui... infelizmente, se tras o feel do r3e nao da para mim. Mas como nao tenho instalado ha meses pode ter mudado.

Offline Mário Peixoto

• Escrivão e
  • Gestor de Redes Sociais | Staff
  • Lenda
  • Liked: 2429
    • View Profile
  • Simulation Hardware: Fanatec CSL Elite Base+ | Fanatec McLaren GT3 Wheel | Fanatec ClubSport Pedals v2
« Reply #2 on: October 18, 2013, 19: 10 »
A RaceDepartment dá mais alguma info: http://www.racedepartment.com/2013/10/preview-dtm-experience-simbin/

Não sei se é mesmo sim, mas uma coisa é certa, não tem multiplayer e para isso não sei bem qual é a utilidade. Se tivesse boas físicas, era excelente para um campeonato de DTM porque tem tudo, mas sem multiplayer...

Offline Paulo Honorato

• Team Manager
  • Lenda
  • Liked: 916
    • View Profile
    • Heróis Como Nós
  • Simulation Hardware: Teclado e Rato
« Reply #3 on: October 18, 2013, 19: 34 »
Sem Multiplayer mais vale tirar isto dos simuladores  :biggrin:

Aqui está mais informação:

Now that the official DTM Experience Demo has been released this morning, Danny Giusa made this little reality check video, to shows us just how much Simbin tried to create a convincing virtual version of DTM cars on track. Especially the sound is more then impressive.

With the DTM Experience the most popular international touring car series returns to the PC. The DTM Experience will be released during winter 2013.
The DTM Experience Demo features the legendary Hockenheimring as well as the three DTM cars from the DTM Championship:

DTM Experience will feature all the teams and drivers of the DTM Series and will contain the Audi RS5 , BMW M3 and AMG Mercedes C-Coupé.
As far as tracks go, the full season venues will be supported. Hockenheimring,Red Bull Ring, Norisring, EuroSpeedway Lausitz, Brands Hatch, Nürburgring, Oschersleben, Zandvoort and Moscow Raceway.
The Game engine used as far as we know, is the same as the RaceRoom Racing Experience beta. So many of you will already be acquainted with the quality.

You can check out the original post here -  http://www.bsimracing.com/dtm-experience-demo-link-and-video/

The DTM Experience Demo features:
    All three car models from the 2013 Championship season, featuring Audi, BMW and Mercedes.
    The German Hockenheimring race track.
    3 difficulty levels: from easy handling for newcomers to the professional mode 'Get Real'.
    The game mode 'Track Test' where you can race against your own ghost.

Offline João Borges

• Experiente
  • Liked: 63
    • View Profile
« Reply #4 on: October 18, 2013, 19: 48 »
Ja dei umas voltas e esperava mais.  :(

Graficos, nao posso comentar, porque com o PC que tenho, sou obrigado a meter tudo no minimo e mesmo assim tenho problemas com os frames em certas zonas da pista.  :suicide2: 

Som: A Simbin aqui esta a frente de toda a gente. 5 estrelas! Incrivel a diferenca que se nota ao mudar do cockpit para o capot ou ate para fora do carro. Muito bom mesmo.  :good:

FFB/Fisicas: Na minha opiniao, o maior problema deste jogo. O FFB deixa muito a desejar. Por mais que mude as configuracoes, nao me deixa satisfeito. As fisicas nao me parecem estar mas, o carro comporta-se como um DTM, pelo menos baseado nos outros DTMs que andei nos outros simuladores (Race 07 e rFactor). Mas o FFB para mim estraga tudo.  :( Tem praticamente o feel do R3E.

E verdade que nao vai haver multiplayer? Se nao houver, esquece, tira a piada toda. Se melhorarem o FFB e meterem um bom sistema multiplayer, era capaz de me meter nisto mas neste momento nao estou satisfeito.

Basicamente, isto e um R3E: DTM Edition.

Offline Adrianf1

• Membro
  • **
  • Liked: 84
    • View Profile
« Reply #5 on: October 19, 2013, 15: 09 »