Author Topic: AUTOMOBILISTA 2 - Disponível na steam  (Read 221 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline José Almeida

• Diretor de Operações | Administrador
  • Lenda
  • Liked: 1503
    • View Profile
  • Simulation Hardware: Logitech G27
AUTOMOBILISTA 2 - Disponível na steam
« on: April 01, 2020, 17: 46 »
O Automobilista 2 já está disponível na steam por um preço base de 26.99€, com o Season Pass DLC de 2020-2021 a 89.99€

https://store.steampowered.com/app/1066890/Automobilista_2/

Automobilista 2 is the culmination of a project developed over the course of nearly a decade. At its core, it is a comprehensive simulation of the brazilian motorsports scene, featuring all major brazilian racing series, race tracks and manufacturers.

Packing an even larger roster of diverse cars and tracks than its predecessor, Automobilista 2 will venture further into the best of international motorsports, including prestigious brands such as Mclaren and BMW along with iconic venues such as Silverstone, Mount Panorama and Imola, at the same time continuing to explore the more exotic and exciting forms of motorsports from around the world.

Boosted by a new technical partnership with the developers of the award-winning Project CARS series, Automobilista 2 is built on the MADNESS engine, providing incredible graphical quality, the most advanced dynamic weather and track condition systems in a racing simulator and superior VR support, to deliver a substantial realism upgrade over its precedecessor and a fully immersive visual experience.

The game has a long-term development plan that will see continual developments being made over several years following its release, with the addition of new game modes, features, cars and tracks.

Pessoalmente não vou comprar já, pois não sei se vou usar, mas estou curioso para a evolução deste novo simulador.

Offline Mário Peixoto

• Escrivão e
  • Gestor de Redes Sociais | Staff
  • Lenda
  • Liked: 2446
    • View Profile
  • Simulation Hardware: Fanatec CSL Elite Base+ | Fanatec McLaren GT3 Wheel | Fanatec ClubSport Pedals v2
Re: AUTOMOBILISTA 2 - Disponível na steam
« Reply #1 on: April 01, 2020, 18: 06 »
Vou passar este. AC, DiRT e rF2 já me ocupam mais do que o suficiente...

Não vou comprar um simulador para encostar. O ACC comprei e infelizmente não lhe dou uso ainda.

Offline Miguel Rosa

• Membro
  • **
  • Liked: 45
  • Mais um alentejano perdido na simulação...
    • View Profile
« Reply #2 on: April 01, 2020, 21: 19 »
Vou passar este. AC, DiRT e rF2 já me ocupam mais do que o suficiente...

Não vou comprar um simulador para encostar. O ACC comprei e infelizmente não lhe dou uso ainda.

Precisamente o mesmo aqui deste lado! As horas que tenho de ACC foram nos ultimos dias e para já ainda não tenho opinião bem formada em comparação aos outros (este ainda so tem umas 16h). Mas este Automobilista2 pareceu-me porreiro. Qual é o motor do jogo? O anterior era com o do rFactor.
Assetto Corsa & Competizione | rFactor2  | iRacing | PCars | PCars2 | RaceRoom | DiRT Rally |
ArmA III | Rising Storm 2: Vietnam | Day of Infamy | America's Army

Offline Mário Peixoto

• Escrivão e
  • Gestor de Redes Sociais | Staff
  • Lenda
  • Liked: 2446
    • View Profile
  • Simulation Hardware: Fanatec CSL Elite Base+ | Fanatec McLaren GT3 Wheel | Fanatec ClubSport Pedals v2
« Reply #3 on: April 01, 2020, 21: 28 »
Está escrito na notícia. Usam o mesmo motor do Project CARS.

Offline Miguel Rosa

• Membro
  • **
  • Liked: 45
  • Mais um alentejano perdido na simulação...
    • View Profile
« Reply #4 on: April 02, 2020, 11: 37 »
Está escrito na notícia. Usam o mesmo motor do Project CARS.

É o que dá ler as notícias na diagonal.
Assetto Corsa & Competizione | rFactor2  | iRacing | PCars | PCars2 | RaceRoom | DiRT Rally |
ArmA III | Rising Storm 2: Vietnam | Day of Infamy | America's Army

Offline Nuno Vitoria

• Team Manager
  • Veterano
  • Liked: 733
  • Speed Addicted
    • View Profile
    • PM4 Racing Official Website
  • Simulation Hardware: Fanatec Porsche 911 GT3 RS; Fanatec CSR pedals; Intel Core i5 760 @2.8 Ghz; 8 Gb RAM; ASUS nVidia GTX660; Samsung SyncMaster 22''; Peluche Ursinhos Carinhosos Resingão.
« Reply #5 on: April 02, 2020, 16: 35 »
Para já, nem gráfica para isso tenho de momento.

No entanto, só pondero comprar conforme a aceitação do público e das comunidades. Mesmo que seja uma coisa muito boa, se o pessoal não usar para corridas e campeonatos não vou gastar dinheiro... :(
I'm a RACER among RACE CAR DRIVERS - Gilles Villeneuve