Author Topic: First Ever Nordschleife Previews  (Read 2213 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Paulo Honorato

• Lenda
  • Liked: 916
    • View Profile
    • Heróis Como Nós
  • Simulation Hardware: Teclado e Rato
First Ever Nordschleife Previews
« on: August 13, 2014, 15: 16 »
Kunos Simulazioni have released the first previews of their much anticipated Nürburing Nordschleife for Assetto Corsa.

Alongside with the previews of the much anticipated track, Kunos has announced a partnership with RSR Nurburg, a supercar rental company that provides racing experiences on the Green Hell with high quality driver instructors.

Assetto Corsa will be the second gaming title to offer a laser-scanned Nordschleife, following Forza Motorsport 5 for the Xbox One.

The Nordschleife will be part of the “Dream DLC” pack that will be available for purchase once Assetto Corsa reaches version 1.0, aside from the Green Hell the pack will include ten of the community’s most wanted cars.

Offline Tiago Fortuna

• Lenda
  • Liked: 410
    • View Profile
  • Simulation Hardware: CSWv2, CSPv3, CSS SQ, i5 4670K, 16GB 2400 CL10, GTX1080 6GB, 3xLG 23"/Vive
Re: First Ever Nordschleife Previews
« Reply #1 on: August 13, 2014, 15: 18 »
nunca mais...

Offline Paulo Neves

• Membro
  • **
  • Liked: 45
    • View Profile
    • Os Matrícula Preta!
  • Simulation Hardware: Logitech Driving Force GT
Re: First Ever Nordschleife Previews
« Reply #2 on: September 24, 2014, 20: 51 »
Para mim a Nordschleife é a mais emblemática pista atual.
Adoro a versão dos anos 60 de Monza, mas como infelizmente o tempo não volta a trás (continuo a dizer que nasci demasiado "tarde", se é que me percebem; em tudo) temos de nos "contentar" com o que há, e acho honestamente que qualquer Nür atual é colossal como traçado de competição e é uma maravilha aos olhos!
Já por duas vezes que era para ir até à Nordschleife, como "navegador de fim-de-semana", mas acabou por nunca se proporcionar, e tenho então, ainda, a minha visita à espera. De qualquer maneira, é um daqueles meus sonhos. Alcançável, espero.