Author Topic: rFactor- Vila do Conde 1988 by Digital Apex Modding Team  (Read 2339 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ricardo Gama

• Lenda
  • Liked: 527
  • "Make it for Fun or don't make it at all!!"
    • View Profile
    • Crowds Garage
  • Simulation Hardware: Logitech G29 ; SimLab GT CUP;
  • Paddock Member: Yes

As you might know, we’ve been working on a track for quite some time. The track is Vila do Conde 1980?s and it’s an old cult city circuit that used to be part of the Portuguese Championships and was active from the 60?s until 2003.
We have the track layout already finished, along with guardrails, bridges and pit buildings, but there’s still a heap of work to do on other trackside objects (it’s a city…), crowds and replacing a few textures. We also intend to make the final 2003 version, which has an extra chicane, pits on a different area, 3-lane guardrails (and newer buildings…). We hope to release the track for various sims, depending on availability of modding tools).

How can you help?
- You can donate whatever amount of money you wish, so we can hire an indie environment artist at friendly rates.
- If you are a 3D artist, you can help us out by modelling one/some of the buildings, trees and other objects. Email us here and we’ll send you the picture(s) and details. If you’re a modder but want to receive compensation for your work, send us your rates.
- Spread the word :)

What do you get in return?
- We don’t have much to give, except for an advance release of the track (Beta version or even Alpha) for rFactor 1 and, obviously, credits and a big thank you.
What if you get more money than you need?
- If hell freezes over and we do get more than we need, we will use it for other projects that we have already started (another oldschool track, for example)
« Last Edit: March 02, 2014, 22: 38 by Ricardo Gama »
'when nothing goes right go left'

Offline Vítor Costa

• Equipa de Modding | Staff
  • Lenda
  • Liked: 1390
  • Team Manager - Since 2006
    • View Profile
  • Simulation Hardware: Obutto Ozone + DD Augury H + Leather 28 GT Wheel + CSP V3 + CSS SQ + CSP Handbrake
Re: rFactor- Vila do Conde 1988 by Digital Apex Modding Team
« Reply #1 on: March 03, 2014, 11: 50 »
Excelente notícia. Para mim tem um valor simbólico acrescido já que acompanhei durante vários anos Vila do Conde, onde estava de sexta a domingo acampado. Tantas recordações boas (e algumas menos boas  :biggrin:) que tenho de Vila do Conde. Espero que disponibilizem em breve, adorava correr em Vila do Conde.

Offline Carlos Delgado

• Experiente
  • Liked: 225
    • View Profile
    • Jewelry for walls
  • Simulation Hardware: Asus ROG Maximus VII Hero; Intel i7 4790 3.6Ghz; 16Mb DDR3 2400mhz; GF GTX 970 DCUII 1920x1200; Wheel - Logitech MOMO; Pedals - G25
« Reply #2 on: March 03, 2014, 19: 18 »
1/3 do meu bichinho das corridas vem daqui!! saudade...  recta dos bacalhaus, travagem para a curva do castelo, e de vez em quando uns capotanços, nunca esquece  :crazy:
Vou ver o que posso fazer para ajudar.. 3D envolvente para o rF não parece demasiado complicado.  :moil:

(os outros 2/3? Falperra e Estoril  :good:)

Offline Mário Peixoto

• Escrivão e
  • Gestor de Redes Sociais | Staff
  • Lenda
  • Liked: 2425
    • View Profile
  • Simulation Hardware: Fanatec CSL Elite Base+ | Fanatec McLaren GT3 Wheel | Fanatec ClubSport Pedals v2
« Reply #3 on: March 03, 2014, 19: 24 »
Falperra! :clapping:

Offline João Moutinho

• Team Manager
  • Veterano
  • Liked: 112
  • STR #10
    • View Profile
« Reply #4 on: March 03, 2014, 19: 35 »
Fantástico! Espero que seja fiel à original.

Eu sou mais novo, não acompanhei as antigas corridas mas sim as que se realizaram há pouco mais de 10 anos, já não me recordo das datas, mas foi no final dos 90s, inicio de 00s. Lembro me de serem 9 da manha e ouvir um S2000 da organização (que na altura tinha acabado de sair) a abrir a pista para iniciar o dia, a sair da chicane improvisada com pneus as 9 mil rotações e a entrar na recta da meta na recta da meta. Ainda cheguei a dar umas voltas, mas foi sempre em carros molengões da organização (e uma vez até na parte de trás duma pickup a acompanhar os pilotos na sua volta de consagração  :biggrin: ) Memorias que ficam.

Offline Vítor Costa

• Equipa de Modding | Staff
  • Lenda
  • Liked: 1390
  • Team Manager - Since 2006
    • View Profile
  • Simulation Hardware: Obutto Ozone + DD Augury H + Leather 28 GT Wheel + CSP V3 + CSS SQ + CSP Handbrake
« Reply #5 on: March 03, 2014, 20: 17 »
Pelo vídeo até me parece bem. Ainda cheguei a lá andar numas sextas e sábados com a minha Morris Marina  :crazy: a passar na curva no final da reta da meta e nos esses a fazer muito barulho para não levar com uns pneus em cima  :biggrin:

Noutras ocasiões cheguei a fazer quase a reta da meta toda a pé a fugir da PSP que não perdoava a quem estava ali a assitir aos aceleras  :biggrin: