Author Topic: Automobilista - Discussão Geral  (Read 22995 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tiago Fortuna

• Lenda
  • Liked: 410
    • View Profile
  • Simulation Hardware: CSWv2, CSPv3, CSS SQ, i5 4670K, 16GB 2400 CL10, GTX1080 6GB, 3xLG 23"/Vive
Re: AUTOMOBILISTA - New GSCE!!!
« Reply #15 on: December 30, 2015, 14: 01 »
Acho que e' visivel que e' dx9... tenho ate dia 5 para pensar. Bom ou mau, para mim e' como o Dirt... se e' para ficar na pilha bem posso poupar os trocos mas eu e' mais alcatrao... vantagem GSC :P

Offline Ricardo Gama

• Lenda
  • Liked: 499
  • "Make it for Fun or don't make it at all!!"
    • View Profile
    • Crowds Garage
  • Simulation Hardware: Logitech G29 ; SimLab GT CUP;
  • Paddock Member: Yes
« Reply #16 on: December 30, 2015, 14: 04 »
Automobilista vem em DX9, exatamente igual ao actual SCE.
« Last Edit: December 30, 2015, 14: 11 by Ricardo Gama »
'when nothing goes right go left'

Offline Mário Peixoto

• Escrivão e
  • Gestor de Redes Sociais | Staff
  • Lenda
  • Liked: 2161
  • Braga
    • View Profile
  • Simulation Hardware: Fanatec CSL Elite Base+ | Fanatec McLaren GT3 Wheel | Fanatec ClubSport Pedals v2
« Reply #17 on: December 30, 2015, 14: 28 »
A mim não me choca muito que continue a ser DX9. Gostava era de ver um FFB estilo AC/pCARS, isso sim.

De resto, o meu GSCE já está a caminho, só mesmo pela oferta deste Automobilista. Quando sair, logo opino. :D

Offline Ricardo Gama

• Lenda
    • View Profile
    • Crowds Garage
« Reply #18 on: December 30, 2015, 15: 39 »
A mim não me choca muito que continue a ser DX9. Gostava era de ver um FFB estilo AC/pCARS, isso sim.

De resto, o meu GSCE já está a caminho, só mesmo pela oferta deste Automobilista. Quando sair, logo opino. :D

Isso só verás lá para o fim de 2016/inicio de 2017 , aí já com DX(xx) e mais uma "catrefada" de alterações ao gmotor2 ---> o tal next gen titttle que eles anunciaram no crowdfunding.

Para já, este Automobilista é "apenas" uma v1.6 do SCE.. o que não é necessariamente mau :D...bem pelo contrário!

Offline Nuno Vitoria

• Team Manager
  • Veterano
  • Liked: 595
  • Speed Addicted
    • View Profile
    • PM4 Racing Official Website
  • Simulation Hardware: Fanatec Porsche 911 GT3 RS; Fanatec CSR pedals; Intel Core i5 760 @2.8 Ghz; 8 Gb RAM; ASUS nVidia GTX660; Samsung SyncMaster 22''; Peluche Ursinhos Carinhosos Resingão.
« Reply #19 on: December 30, 2015, 16: 13 »
Pronto, vou comprar isto... tem de ser...

I'm a RACER among RACE CAR DRIVERS - Gilles Villeneuve

Offline Jorge Augusto

• Membro
  • **
  • Liked: 56
  • | Probatum | http://www.probatumracing.com
    • View Profile
    • Facebook
  • Simulation Hardware: DD 18Nm / Fanatec CSP v3 / 49"
« Reply #20 on: December 30, 2015, 17: 45 »
Se o DX9 deles fosse igual ao DX9 do RaceRoom é que seria bem porreiro, já nem me feria tanto os olhos, bem pelo contrário!  :dirol:
- iRacing - ACC - rF2 - Dirt 2.0 -

Offline Rui Paiva

• Veterano
  • Liked: 132
    • View Profile
  • Simulation Hardware: Logitech G27
« Reply #21 on: December 30, 2015, 19: 01 »
Bem eu por vias das duvidas tenho tudo o que é simulador...uns correm bem , outros nem por isso...qd mudar de PC todos irão correr bem :P

Só não tenho o iRacing....

No entanto era no GSCE que passava grande parte do tempo...agora com o fim dos campeonatos estagnou um bocado e tb pelo facto de ter aparecido um tal de Black Friday no RACEROOM!!!! :|  :shok:

Até vir algum campeonato , é só Raceroom para a frente... :dance3:

Offline Silvino Rodrigues

• Veterano
  • Liked: 170
  • Race for fun
    • View Profile
    • Playteam
  • Simulation Hardware: Logitech G25
« Reply #22 on: December 30, 2015, 19: 38 »
Atenção que neste os gráficos continuem com DX9, novidade maiores continuem a ser a nível das físicas já com alguns pontos do rf2, no final basicamente o objetivo com este ''novo'' é livrar das licenças non-steam do GSCE.
Novo Sim com dx11/12 só para lá de 2016/17, senão me engano isso estava previsto no tal crow funding

Offline Flávio Carvalho

• Membro
  • **
  • Liked: 13
  • Bem vindo à PTSims. Esperamos que gostes da nossa comunidade. Não te esqueças de passar na zona da apresentação para te dares a conhecer à comunidade.
    • View Profile
« Reply #23 on: December 30, 2015, 21: 25 »
A Reiza colocou no seu Facebook um comparativo em termos graficos do GSC com o AMS.

Looks good to me...  :biggrin:

Offline Jorge Augusto

• Membro
  • **
  • Liked: 56
  • | Probatum | http://www.probatumracing.com
    • View Profile
    • Facebook
  • Simulation Hardware: DD 18Nm / Fanatec CSP v3 / 49"
« Reply #24 on: December 30, 2015, 21: 27 »
Tinha acabado de meter no primeiro tópico..  :biggrin:
- iRacing - ACC - rF2 - Dirt 2.0 -

Offline Mário Peixoto

• Escrivão e
  • Gestor de Redes Sociais | Staff
  • Lenda
  • Liked: 2161
  • Braga
    • View Profile
  • Simulation Hardware: Fanatec CSL Elite Base+ | Fanatec McLaren GT3 Wheel | Fanatec ClubSport Pedals v2
« Reply #25 on: December 30, 2015, 21: 29 »
Na primeira imagem o carro tem mais camber nas rodas de trás. :D

Offline Tiago Fortuna

• Lenda
  • Liked: 410
    • View Profile
  • Simulation Hardware: CSWv2, CSPv3, CSS SQ, i5 4670K, 16GB 2400 CL10, GTX1080 6GB, 3xLG 23"/Vive
« Reply #26 on: December 31, 2015, 00: 07 »
e o toe in...

Offline Ricardo Gama

• Lenda
    • View Profile
    • Crowds Garage
« Reply #27 on: February 18, 2016, 02: 17 »
Reiza Studios are happy to confirm that AUTOMOBILISTA - Motorsports Simulator will be released on Steam very #soon.

As previously announced, AMS is the successor of Stock Car Extreme, featuring major new simulation features, numerous substantial improvements along with plenty of extra content.

We would like to share with you all now some details of what is under the hood of AMS:

Elite Brazilian Series

As a greatly revamped successor to Stock Car Extreme. AUTOMOBILISTA continues to simulate elite Brazilian autoracing series such as Stock Car V8, Copa Petrobras de Marcas, Formula 3 Brasil and Mitsubishi Lancer Cup, now packing every car and every track from their respective 2015 championships.

Beyond the brazilian core, AUTOMOBILISTA is extensively complemented with one of the most diverse selections or racing vehicles to be found in a racing game. In AMS you will also find:

GP Racing Heritage

Experience several generations of GP racing with a sample series based on regulations from each decade since the 70s - From V8 DFVs to high-revving screaming V12 and V10, to the high-tech turbo V6 of the modern era, AMS has them all.

Diverse Racing Disciplines & Venues

In addition to the comprehensively upgraded content from Stock Car Extreme, AUTOMOBILISTA turns it up to a new level by adding all the new cars & tracks proposed in the SimRacing Bonanza crowdfunding campaign. In AUTOMOBILISTA will you be able to go from a casual rental kart heat to drifting a Mitsubishi Evo X around rallycross tracks; From jumping ramps in a Supertruck to mastering the driving basics in a Formula Vee; from trading paints in frantic Mini Challenge races to gruelling 24h multi-class endurance races - all of this and much more packed into a single racing simulator.

Pure Simulation, Pure Fun

These are some of the features that make AMS stand out as a purebred racing simulator:

Upscaled 720 hz physics and 500 hz input rates (vs 360 hz &100 hz respectively in SCE) grants AMS super-accurate, high fidelity physics and Force Feedback

Vehicle physics based on models developed for professional racing teams with in-depth exclusive data

Minutely detailed and accurately modelled race tracks with 3D bumps, custom road properties and air density according to its location and altitude

Engine sounds sampled from high-quality recordings of real cars

Capturing the ever-changing demands of racing

Cars with old-style gearbox mechanisms will demand proper gear engagement by using the clutch or synchronizing revs; modern cars will demand handling of advanced electronic systems; High downforce cars will create aerodynamic wake for those that follow; 24h cycles will allow racing from dusk to dawn and at night.
Dynamic track conditions turn the racing line into a grippy rubbery trail and builds up marbles offline
Dynamic tire damage & dirt pickup add further extra dimensions to the driving experience

Quality Single & Multiplayer Racing

Racing with the AI cars in Stock Car Extreme is already widely regarded as one of the best in a racing game, and in AMS it has been further improved to provide quality racing challenge in any conditions and for all skill levels.

The multiplayer code from ISIMotor in turn ensures one of the most reliable network experiences in sim racing

Accessible Simracing

A nicely streamlined 1080p UI allows users to quickly choose game mode, pick a car and track, set up a session up and hit the track within a few clicks. The thoroughly optimized graphics in turn provide users with the fluid frame rates required for a great sim racing experience even with a mid-level PC.

...

Offline alexchainho

• Membro
  • **
  • Liked: 17
    • View Profile
  • Simulation Hardware: MSI X370 KRAIT GAMING ; AMD Ryzen R7 1700 ; Sapphire Nitro+ Radeon RX480 4gb ; 2x8 GB G.SKILL Trident Z 3000 DDR4 ; Kingston SSDNow V300 120GB ; Seagate 2 TB + WD 1TB ; Nox Urano 600W ; Logitech DFGT
« Reply #28 on: February 18, 2016, 08: 25 »
Em continuação ao post anterior do Ricardo Gama
fonte: racedepartment - www.racedepartment.com/threads/automobilista-fresh-screenshots-videos-and-plenty-of-details.117599/

! No longer available

! No longer available

« Last Edit: February 18, 2016, 09: 56 by Baltazar Lima »

Offline Vítor Costa

• Equipa de Modding | Staff
  • Lenda
  • Liked: 1321
  • Team Manager - Since 2006
    • View Profile
  • Simulation Hardware: Obutto Ozone + DD Augury H + Leather 28 GT Wheel + CSP V3 + CSS SQ + CSP Handbrake
« Reply #29 on: February 18, 2016, 11: 00 »
Uma vez que alguns ou até bastantes companheiros daqui vão ter acesso ao AMS por via da compra do GSCE que fizeram nos últimos dias a preço reduzido para beneficiar desta oferta, como eu fiz, até tenho alguma expectativa que saia para testarmos isto e ver como está em termos gerais. Apesar de preferir o aspeto visual dos novos sims pode ser que o resto faça a diferença bastante para me convencer a utilizá-lo. Venha ele para testarmos isto por aqui.