Author Topic: GT5  (Read 91110 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Filipe Marques

• Veterano
  • Liked: 0
    • View Profile
GT5
« on: March 10, 2008, 18: 19 »
Nem dá vontade de comentar, atentem aos pormenores depois de respirarem fundo :biggrin:
http://static.videogame.it/img/g/gran-turismo-5-prologue/image239432_5ytqz.jpg
http://static.videogame.it/img/g/gran-turismo-5-prologue/image239426_zqnef.jpg
http://static.videogame.it/img/g/gran-turismo-5-prologue/image239434_baezf.jpg
http://static.videogame.it/img/g/gran-turismo-5-prologue/image239435_uspgz.jpg
http://static.videogame.it/img/g/gran-turismo-5-prologue/image239442_qvqwx.jpg
http://static.videogame.it/img/g/gran-turismo-5-prologue/image239443_adctw.jpg
http://static.videogame.it/img/g/gran-turismo-5-prologue/image239438_xcb76.jpg
http://static.videogame.it/img/g/gran-turismo-5-prologue/image239436_354qx.jpg

---------------------------------------------------------
08/07/2009

Trailler oficial GT5

Gran Turismo 5 - Official E3 Trailer (HD)

Entrevista ao criador do Gran Turismo, Kazunori Yamauchi

Gran Turismo creator Kazunori Yamauchi was recently interviewed by the official Playstation Blog, answering questions about the upcoming Gran Turismo titles for Playstation Portable and the Playstation 3.
Yamauchi makes some very promising comments, stating that the impressive Gran Turismo 5 E3 trailer showed only a very small portion of GT5 and that he expects the title to set a new industry standard.
Of course, the most important question still remains unanswered as nobody knows when Gran Turismo 5 will be available.

PlayStation Blog Interviews Kazunori Yamauchi
« Last Edit: July 08, 2009, 12: 02 by Nuno Basto »
Filipe Marques

Offline Luís Branco

• Lenda
  • Liked: 403
    • View Profile
  • Paddock Member: Yes
Re: GT5
« Reply #1 on: March 10, 2008, 18: 37 »
Sodaçe :biggrin:

Se a Sony somasse a isto o resto...........

Offline Pedro Louro

• Veterano
    • View Profile
« Reply #2 on: March 10, 2008, 20: 20 »
 :shok: :shok: :shok: fiquei parvo com isto  :crazy:

Offline Filipe Marques

• Veterano
    • View Profile
« Reply #3 on: March 10, 2008, 20: 34 »
LOL olhem 3h de race nisto, só depios duma francesinha claro :biggrin:

Não parece nada mal :acute:, rumores de Demage em addon futuro...a meu ver o maior problema desta série e que faz toda a fiferença.
Filipe Marques

Offline Baltazar Lima

• Lenda
  • Liked: 362
    • View Profile
« Reply #4 on: March 10, 2008, 23: 23 »
Tive a PS3 no primeiro Dia... imaginem o tempo que estou a espera deste Jogo.  :hang1:
So comprei a PS2 por causa do GT4 e a PS3 era pelo mesmo caminho.
Venha la ele...  :good:

Offline Baltazar Lima

• Lenda
  • Liked: 362
    • View Profile
« Reply #5 on: March 11, 2008, 03: 53 »
Deixo aqui 4 vídeos da Entrevista com o creador Kazunori Yamauchi, que mostra todas as funcionalidades do Jogo. São 30mins.

[youtube=425,350]http://youtube.com/watch?v=9VtRVPl2x7Y[/youtube]

[youtube=425,350]http://youtube.com/watch?v=EBXePN-h71Y[/youtube]

[youtube=425,350]http://youtube.com/watch?v=ssbrs6UKysI[/youtube]

[youtube=425,350]http://youtube.com/watch?v=gjA8qfwLXb0[/youtube]

Offline Filipe Marques

• Veterano
    • View Profile
« Reply #6 on: March 11, 2008, 05: 07 »
Os videos 3 e 4 deixem ficar alguma expectativa no que a simulador respeita, aguardemos  :biggrin:
Filipe Marques

Offline Pedro Louro

• Veterano
    • View Profile
« Reply #7 on: March 11, 2008, 12: 02 »
epah isso não podem ser imagens ingame mesmo ... esse 3º vídeo deixa-me ainda mais parvo  :shok:

Offline Filipe Marques

• Veterano
    • View Profile
« Reply #8 on: March 11, 2008, 14: 20 »
Se o sistema de penaltis for bom e efectivo já será um grande garante de jogabilidade online mesmo sem demage, recordo que no GT2 já havia danos embora básicos...mas se realmente vier a ser incluído em toda a dimensão em addon(video4) juntamente com realtime weather não há nada actualmente que lhe chegue aos calcanhares. Por outro lado continuo a pensar que a consola é a melhor plataforma para jogos, simracing incluido, só de pensar no fim dos problemas de hardare, ficando estes redusidos a ligação net, até se suspira de alívio, muito mais barato e com leitor Blueray incluido, mais sendo a concepção 3d dos carros modular é bem possível ter um sistema de skins personalizada, também recordo de já ter visto na PS1 editores de pistas, basicos mas funcionais, e por fim a capacidade de addons patches, expanções pós realease, então não há dúvidas que será perfeito. Que está no bom caminho está e estes(polyphony) são os mestres :) Ah e para completar o ramlhete, se for lançada a PS3 black, acho que é assim que se chamam as PS de edição então não deverá faltar modders a propor novos conteúdos hehe
« Last Edit: March 11, 2008, 14: 35 by Filipe Marques »
Filipe Marques

Offline Filipe Galego

• Fundador
  • Lenda
  • Liked: 413
  • Do you like what you see? Join us!
    • View Profile
    • PTSims
  • Simulation Hardware: Fanatec GT2+G25 pedals+CH full Hotas+TrackIR4Pro
« Reply #9 on: March 11, 2008, 17: 16 »
Both Blu-Ray and PSN versions dated for March, along with PS3 hardware bundle

Having altered things ever so slightly since its last release schedule, Sony has confirmed that the long-awaited Gran Turismo 5 Prologue will be released on Wednesday March 26th in the UK for £24.99.

That’s the date for the Blu-Ray version, at least. A download-only PSN version will arrive a day later – and whilst no price has yet been confirmed for this, if the company follows the same model as it did for Incognito’s Warhawk then the online version should be a shade cheaper.
Also confirmed for March 27th is the launch of a GT5 Prologue PS3 bundle, which will include the disc version of the game, a 40GB PS3 and Sixaxis joypad for £299.99.

The game itself, a precursor to the 2009 release of the full-blooded Gran Turismo 5, includes 71 cars, six tracks and online multiplayer for up to 16 gamers. It also boasts Gran Turismo TV, which will offer racing-related video content and even episodes of the BBC’s popular Top Gear.

Offline T.Manel

• Veterano
  • Liked: 164
    • View Profile
« Reply #10 on: March 11, 2008, 18: 32 »
Bem ja começo a pensar duas vezes em trocar de PS..... LOL

Offline Luís Branco

• Lenda
  • Liked: 403
    • View Profile
  • Paddock Member: Yes
« Reply #11 on: March 11, 2008, 19: 01 »
Não foste o único Baltazar :biggrin:
Também comprei a PS2 apenas pelo Grand Turismo, sebem que tenha jogado pouco, mas sempre reconhi o valor gráfico da série.

Desta vez, poderei vir a ter uma PS3, mas a motivação é bastante menor, dado o que se passou da primeira vez, para além disso, hoje a PS2 é utilizada pelo meu filho de 6 anos com jogos que penso que não são compatíveis com a PS3.

Ainda assim, vou ficar sintonizado, pois adoro sims e carros, participando amiúde em provas de TT (nada profissional, apenas passeios mas que dão para grandes momentos de diversão), pelo que tenho sempre a esperança de que possa vir a gozar uns momentos de pura descontração frente à TV.

Só tenho pena das limitações que as consolas nos colocam, mas reconheço que se por um lado são desvantagens no outro apresentam vantagens.

Offline Filipe Marques

• Veterano
    • View Profile
« Reply #12 on: March 11, 2008, 19: 04 »
Ainda não a tenho mas possivelmente irei ter de a comprar mais cedo do que pensava(só quando saisse Final Fantasy 7 e GT5) pelaa leitura Blueray :biggrin:
Filipe Marques

Offline Filipe Galego

• Fundador
  • Lenda
  • Liked: 413
  • Do you like what you see? Join us!
    • View Profile
    • PTSims
  • Simulation Hardware: Fanatec GT2+G25 pedals+CH full Hotas+TrackIR4Pro
« Reply #13 on: March 12, 2008, 13: 19 »
Attention all driving fans!! One of the games industry’s most legendary titles is about to make its PLAYSTATION 3 (PS3) debut! That’s right - the real driving simulator that’s already sold almost 50 million units is back. Sony Computer Entertainment Europe and Polyphony Digital are pleased to announce Gran Turismo 5 Prologue, a prequel title showcasing the forthcoming Gran Turismo 5 for PS3, will be available both on Blu-ray Disc (BD) on Wednesday 26 March for £24.99 (RRP), and as a download from PLAYSTATION Network on Thursday 27 March. Launching on the same day as the standalone BD version, a PS3 bundle will be available including a PS3 40GB model, a SIXAXIS wireless controller and a Gran Turismo 5 Prologue game, all for just £299.99 (RRP).

Gran Turismo on PlayStation is one of the most successful global gaming franchises of the last decade – renowned for its realism, quality of design and in-car physics technology. Now, with the power of PS3 behind it, it’s going to be unstoppable. Gran Turismo 5 Prologue features 71 stunning cars – including vehicles by Lotus, Aston Martin, Subaru and, making another striking appearance, Ferrari - for you to race on six seriously realistic tracks: the Eiger Nordwand; the Daytona International Speedway; the London City Track; the Fuji Speedway, Suzuka and the High Speed Ring – all drivable in two layouts and all rendered in incredible High Definition graphics. There’s also all-new driving physics for the most lifelike driving experience ever and new, improved, opponent artificial intelligence for the toughest race challenge yet.

But that’s not all – for the first time in the history of Gran Turismo, you’ll be able to race online. Thanks to PLAYSTATION Network, up to 16 players will be able to go head-to-head on some of the world’s best racetracks – all you need to get racing is a broadband connection and a PS3. Once you’re up and revving, Global Online Rankings will leave the world in no doubt as to just who is the best at Gran Turismo.

And then there’s Gran Turismo TV – a dedicated online channel available exclusively from PLAYSTATION Network and packed with some of the greatest content that motorsport has to offer.

And, when you’re done watching live coverage, you can take a more sedate browse through the Gran Turismo museum, where you’ll find virtual exhibits on the history of many of the world-class car marques that have starred in Gran Turismo.

Key Features:

* The first ever Gran Turismo title with online racing: drive online against up to 16 other Gran Turismo aces
    * Race a total of 71 stunning, high-performance cars
    * Race the Eiger Nordwand, the Daytona International Speedway, the London City Track , the Fuji Speedway, Suzuka and the High Speed Ring - and then race them in alternative layouts
    * All-new physics engine means true next-generation vehicle handling
    * All-new and improved opponent AI opponents for a nail-biting race experience
    * Access to Gran Turismo TV : a world of great motoring TV programming online
    * In-game museum featuring the history and heritage of the top car manufacturers
    * My Garage - a personalised homepage feature with calendar, clock and map & weather of major race circuits worldwide
    * Quick Tune facility allows you to adjust power, tyres, suspension and more
    * All in stunning High Definition at 1080p

Gran Turismo 5 Prologue Additional Features for Europe:

* Drift Mode – The player’s drifting technique is measured based on drift angles, racing lines, and speeds within evaluation zones located at various turns on the course.
    * In Depth Car Tuning – Players have the ability to adjust the vehicle’s performance, including power, tyres, suspension and the ability for quick tuning whilst racing.
    * Two-player Split Screen Racing – Allows players to race head-to-head offline.
    * New Race Events – Online racing fans can join in on a new set of scheduled events and time trials.

The complete Gran Turismo 5 launches in 2009. Until then, there’s enough ultra-realistic, high-speed racing in Gran Turismo 5 Prologue on PS3 and it’s out now! To find out more, visit http://www.granturismoworld.com.

E eu sou um feliz possuidor de Xbox360!!!1 :biggrin: :rofl: :lol:

Offline Rui Paiva

• Veterano
  • Liked: 132
    • View Profile
  • Simulation Hardware: Logitech G27
« Reply #14 on: March 12, 2008, 13: 52 »
Bem...agora fala se aqui das consolas....a minha opinião...consolas = arcade ...ora então o meu mano mais novo tem uma ps2 que eu de vez enquando ainda brinco qd não tenho o meu PC comigo...tem o GT4 na qual me diverti muito...mas desde que comecei e descobri o mundo dos simuladores simplesmente desliguei da ps2 pois desculpem mas na minha opinião e depois de experimentar gtr2 e gtl vi então que gt4 é puro arcade...agora gráficos lindos etc também o pc os tem e até bem  melhores do que consolas de 3 geração...e duvido muito,que este gt5 venha a fazer parte dos simuladores... Que irá ser o jogo de "corridas" mais vendido disso tenho a certeza,mas não estou a ver os programadores a fazer um puro simulador para milhões de utilizadores de um hardware destinado a correr jogos....arcade. A nível financeira se o gt5 for um simulador ao nível de gtr ou rfactor ou os outros todos,então tenho a dizer que vai haver uns milhares de jogadores muito satisfeitos,e uns milhões de jogadores a reclamar o dinheiro pois não conseguem dar uma volta à pista sem sair de estrada.....agora que é bonito é e entretem...tal como o Toca 3 com o qual me diverti muito online no mode Pro SiM,que era bem mais um arcade um pouco mais difícil...está é a minha opinião...mas que venha ele para ao menos nos divertimo mos